طــريق الربــح

كلنا سعداء بانضمامك إلينا

وكلنا شوقا لقرائة حروف

قلمك ووميض عطائك

اهلا بيك . ونحن فى انتظار

حضورك وتفاعلك

تمنياتي لك بالتوفيق

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

طــريق الربــح

كلنا سعداء بانضمامك إلينا

وكلنا شوقا لقرائة حروف

قلمك ووميض عطائك

اهلا بيك . ونحن فى انتظار

حضورك وتفاعلك

تمنياتي لك بالتوفيق

طــريق الربــح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كنت فاكر .... و لقيت .... !!

4 مشترك

كنت فاكر .... و لقيت .... !! Empty كنت فاكر .... و لقيت .... !!

مُساهمة من طرف Dalia7891 السبت 19 مارس - 22:11

]
]السلام عليكم و رحمة الله و بركاته[/

أولا أنا مش عارفة مكان الموضوع المفروض يكون فين بالظبط علشان هو أساسا مش عن النصب .. عموما هسيب دة لتقدير المشرفين .

كل واحد مننا أول ما ابتدى المجال دة كان فاكر حاجات معينة عن الشركات و المكسب و اتضحله حاجات تانية خالص , بمعنى ان فى ناس كسبت فعلا علشان تعبت و مجهودهم ما ضاعش , و فى ناس كسلت و يئست و فشلوا , و فى اللى معرفوش طريق النجاح و كانت حجتهم " دة كله نصب فى نصب " , و فى اللى بيحاولوا بس خبرتهم مش كبيرة و بيدخلوا شركات و بعد فترة من التعب يكتشفوا مفاجأة p('Shocked') , احيانا بتكون سارة ( بونص مثلا و دة مش شائع أوى لأن الشركات مش هتحدف كتاكيت Very Happy ) , و غالبا بتكون مفاجات صادمة شوية , و أدينا بنتعلم و محدش بيتعلم ببلاش , عايزين فى الموضوع هنا كل واحد قابلته مفاجأة فى أى شركة من الشركات يقولنا عليها علشان لو حد غيره بيبنى أحلام على أساس غير سليم نبقى بنساعده يكمل طريقه صح و خصوصا المبتدئين , أتمنى أصحاب الخبرات يثروا الموضوع بتجاربهم و خبراتهم ..

ممكن أبدأ بأول مشاركة ؟؟

أول صدمة ليا كانت من شركة gagabux شركة محترمة و كل حاجة لكن سياستها اللى مش كل الناس تعرفها أول ما بيسجلوا فيها ان العضو ال standard او المجانى مايقدرش يسحب فلوسه حتى لو وصل للحد الادنى للدفع الا لما يعمل upgrade و هيدفع على الأقل 9$ " علشان يقدر يسحب ال 2$ !!!! " طبعا دة شئ مربح للعضو اللى عنده referrals كتييير يعنى مش موقع يبعث على التفاؤل لحد بيبدأ Sad .. لكن على المدى البعيد مربح لمن يستطيع الانتشااااااااااااار

تانى صدمة من شركة facebux المفروض الحد الادنى للدفع للعضو العادى 10$ و طبعا بنيت احلام على المكسب دة Very Happy .. و للأسف مكنتش دخلت على منتدى الشركة و شوفت اثباتات الدفع غير بعد اسبوعين تقريبا من اشتراكى فيها ,, و المفاجأة ان الحد الادنى للدفع و دة اللى هيوصلنى 0.1$ يعنى 10 سنت !!!!!!!!! و دة زى شركات تانية بتقول مثلا ان الحد الادنى 2500$ و بيكون المبلغ 1$ يعنى دى سياسة موجودة بس للأسف اتخدعت فى ال 10$ على اعتبار انه مبلغ مش مبالغ فيه .. بس اتضح انه كتير برضو !

ياريت كل اللى عنده صدمات او مفاجات حلوة او وحشة يقولهالنا و يحكيلنا كان فاكر ايه .. و لقى ايه Smile
Dalia7891
Dalia7891
عضو جديد
عضو جديد

كنت فاكر .... و لقيت .... !! Empty رد: كنت فاكر .... و لقيت .... !!

مُساهمة من طرف mohi الأحد 20 مارس - 1:58

مشكور كلنا حصل معانا كدة بس بنتعلم من اخطائنا
mohi
mohi
مشرف لمجلة الشركات الربحية و قسم التحويلات و البنوك الإلكترونية
مشرف لمجلة الشركات الربحية و قسم التحويلات و البنوك الإلكترونية

مُساهمة من طرف Abo basel الأحد 20 مارس - 3:31

اولا شكرا ليكى بجد على الموضوع المهم دة ال كلنا بنستفيد منه

بالنسبه للشركه gagabux دى عرفتها نصابه من يومها لانى اشتغلت كتير اوى وشهور ومش لاقيت مقابل ليها ..ماعلينا سبتها ..اما الشركه دى facebux عيبها ايه لانى لسه عضو جديد فيها ومعياا 7.464 دولا يعنى المفروض انى اسحب قريب ..افهم من كلامك ان السحب مش حيتم ..ولا دول مش 10 دولار دول 10 سنت ..ارجو التوضيح احسن انا كدا اتصدمت
هههههههههههههههههه
وبالنسبه للصدمات ال انا اخدتها فى شركه زى دى spbuxالشركه دى جميله جداااااااااا والسحب فيها من 10000 دولار وانا فضلت اشتغل من سنه ونص تقريبا معااي فيها حوالى 300.000 اظن دة مبلغ رهيب لو اتحول مصرى مش ححتاج انى اقعد كدا
هههههههههههه مع احترامى بس اتضح لى الصدمه لما جيت اسحب لازم اعمل ابجريد للعضويه بتاعتى او اشتغل واستثمر فيها وطبعا لازم احط فيها ااقل شئ 3 دولار عشان يستثمروها وياعالم حخدهم ولا لاءة وال3دولار حيرجعولى ولا لاءة
الصدمه التانيه والاهم فى الشركه المعروفه الشهير باون بوكس ..دىانا اتعرفت على المشرف بتاع المنتدى الخاص بالشركه وبعد مااجرت ريفير واستثمرت فلوسى على امل قالى مش تحط امل لان الشركه قريب حتعلن افلاسها دى الصدمه الكبيرة فعلا لكل الاعضاء ..ومستعد احط لكم فالمنتدى هنا كلام مشرف منتدى الاون بوكس لانه فى مشاكل بينهم والادمن حينسحب وبينصح كل عضو انوا يسحب فلوسه كلها ومش يستثمر فيها حاجة
ooooooooops>>

اسف على الاطاله بس موضوع مفيد وحبيت اشارك معاكم

تحياتى
Abo basel
Abo basel
صاحب المنتدى
صاحب المنتدى

العمل/الترفيه : الكمبيوتر والعمل علــ النــت
المزاج : عايش فى زمن بايخ

مُساهمة من طرف Dalia7891 الأحد 20 مارس - 6:51

mohi شكرا لردك و ياريت تحكيلنا على أى حاجة حصلت معاك من الشركات حتى لو كانت حاجة بسطة أكيد فى حد هيستفاد منها Smile

نسرالغرام .. شكرا على الصدمات اللى قلتهالنا و للأسف لما توصل 10$ فى facebux هيوصلك 0.1$ على ال paypal و لو مشترك فى الalertpay مش هيوصلك حاجة علشان زى ما انت عارف أقل تحويل بيوصل 1$ .. نأسف على الصدمة بس دة حالنا كلنا انا اخدت نفس الصدمة Rolling Eyes
وشكرا مرة تانية على الاضافات المهمة
Like a Star @ heaven

Dalia7891
Dalia7891
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمة من طرف Abo basel الأحد 20 مارس - 7:21

شكر ليكى

تمنياتى لكى باحاله الصدمات الى السيد المفتى

تحياتى
Abo basel
Abo basel
صاحب المنتدى
صاحب المنتدى

مُساهمة من طرف محمد 2000 الأحد 20 مارس - 8:21

قربتي من الوجع يا داليا ههههههههههههه
لازم يعني تفكرينا بالشركات دي
أسمعي انا بقى أيه ألي حصلي

انا الاول قريت موضوع جامد جدا ألي هو الموضوع الشامل الكامل ألي بيتكلم عن الربح من الشركات و طبعا الموضوع كان مغري جدا و ده خلاني أشترك في الشركات الربحية و من الواضح ان صاحب الموضوع كان كل شركاتوا نصابة و دي أول صدمات الشركات الربحية
الشركات ألي هو كان كتبها في الموضوع و ألي انا بالتالي أشتركت فيها
كانت شركة أسمها أيه دبليو سريفر و دي كانت بتدي 7 دولار على ألي يشترك فيها و كانت بتدي 1.5 دولار على كل شخص ريفيل و السحب كان من 75 دولار طبعا انا قلت هبقى مليونير و في الاخر طلعت نصابة لما واحد صحبي قلي أنوا ينفع تسجل ريفيل من خلال نفسك و قعت يوميها أسجل من خلال الرفيل بتاعي لما و صلت 80 دولار و قلت لو الفلوس أتسحبت يبقى الشركة دي غبية و تستاهل لو مش أتسحبت يبقى الشركة دي نصابة و طلعت نصابة
و في شركة كمان أسمها BB-Bux ده كان الحد الادنى فيها 20 دولار فقلت لنفسي هتعوض و هتحلى و الدنيا هتروق و بعد تعب شهور فيها مخدش منها مليم و طلعت عوزاني أستثمر فيها طبعا قلت لا
الشركة الثالثة كان أسمها سيدوا بوكس الاسكرابت بتعها كان لسة جديد دلوقتي بقى مرطرط و علشان الاسكرابت بتعها كان كويس و شدني أشتغلت فيها جامد و جبت فيها ريفيل بالهبل و كان للاسف قبل معاد تحويلي بكام يوم الشركة و دعت
الشركة الربعة انتي عندك و قت تقري و لا انا طولت عليكي على العموم ما علينا الشركة الربعة كانت الشركة الاماراتية و دي كان أول سحب ليا في حياتي بمبلغ 2 دولار و مقدرش أقولك كانت سعادتي كانت عاملة أزاي و بعد كدة في السحبة التانية الشركة أعلنت أفلاسها و خسارتها 500 دولار

و الشركة الجزائرية سحب منها 3 مرات و قلت هغتني و في الاخر و بدون سابق أنذار بخ طارت

و شركات كتييييييييييييييييييير بس من كترهم هيتعمل بيهم كتاب

شكرا ليكي على الموضوع يا داليا
محمد 2000
محمد 2000
المديــــر العــــام
المديــــر العــــام

العمل/الترفيه : طالب
المزاج : الحمد لله على كل حال

http://www.maro2000.blogspot.com

مُساهمة من طرف Dalia7891 الثلاثاء 22 مارس - 7:46

و الله الوجع واحد يا محمد كلنا تخيلنا اننا هنبقى مليونيرات فى خلال شهرين تلاتة Very Happy
انت كمان فكرتنى بشركة كان الحد الادنى ليها 1000$ بجد كانت مغرية جدااااااااااا و خصوصا انى كنت لسة بجمع معلومات عن الموضوع و بعد حوالى اسبوعين لقيت كذا حد قالولى انها شركة نصب و هدفها اننا ندفع فيها فلوس و بس علشان هما وصلوا للحد الادنى من فترة كبيرة و اتبعتتلهم رسالة error و خلاص على كدة .. طبعا تهشمت أحلامى على صخرة الواقع ( ايه الجملة دى :lol!: ) المهم .. قولت لما أدخل تانى على الموقع و اكتشفت ان مفيش forum و لا حتى facebook page و دخلت على 888bux بعد ماعرفت منكم انها مش بتدفع لقيت برضو مفيش و لا forum و لا facebook page و اكتشفت ( متأخر طبعا ) ان دى أول حاجة كان المفروض أتأكد انها موجودة قبل ما أشترك فى أى موقع علشان خبرة الناس اللى سبقونى فى الشركة هيا اللى هترشدنى من الاول .. أكمل فيها ولا لا ..
على العموم احنا مستنيين كل التجارب بتاعتك ( حتى لو هنعمل كتاب هنا Very Happy ) أكيد هنستفيد من خبرتك كتير .. و ربنا يستر و يجعلها أحر الأحزان
Wink
Dalia7891
Dalia7891
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمة من طرف Abo basel الجمعة 25 مارس - 15:25

Dalia7891 كتب:mohi شكرا لردك و ياريت تحكيلنا على أى حاجة حصلت معاك من الشركات حتى لو كانت حاجة بسطة أكيد فى حد هيستفاد منها Smile

نسرالغرام .. شكرا على الصدمات اللى قلتهالنا و للأسف لما توصل 10$ فى facebux هيوصلك 0.1$ على ال paypal و لو مشترك فى الalertpay مش هيوصلك حاجة علشان زى ما انت عارف أقل تحويل بيوصل 1$ .. نأسف على الصدمة بس دة حالنا كلنا انا اخدت نفس الصدمة Rolling Eyes
وشكرا مرة تانية على الاضافات المهمة
Like a Star @ heaven

طيب انا مشيت فى طريقى عادى كتجربه ولاقيت قيمه السحب كدا $9.87 وكمان ايه اخدم باقى ال10$ عموله تحويل
بس ال مش قادر افهمه انوا مش وصلنى حاجة على الارت باى خالص وجابلى ماسج مكتوب فيه Pending

وربنا يعوض علينا كلنا انا قلت اقولك بس

تحياتى
Abo basel
Abo basel
صاحب المنتدى
صاحب المنتدى

مُساهمة من طرف Dalia7891 الجمعة 25 مارس - 16:22

ممكن يكون مجرد تأخير عادى علشان كدة pending
Rolling Eyes
Dalia7891
Dalia7891
عضو جديد
عضو جديد